Het Gebouw

De Rotterdamse Snijschool heeft onlangs een nieuwe werkruimte gevonden in een markant gebouw.  Wie in dit gebouw een woonplek of werkplek huurt, krijgt een korte,  historische samenvatting over dit gebouw.

Uit die historie delen we hier een passage over de Pluk-ze-kaal-straat. Deze benaming is naar Rotterdams gebruik  de bijnaam voor de Puntegaalstraat, waaraan het voormalig Belastingkantoor werd gebouwd in 1938. Vele mensen hebben hun belastingzaken contant afgerekend in dit gebouw.

Nu het gebouw onderdak biedt aan de Rotterdamse Snijschool, kun je niet meer  spreken van alleen kaalplukken. Sinds 2022 heeft het gebouw een kenniscentrum onder haar dak, waar mensen het kleermakersvak leren op traditionele wijze.

Opleidingsinstituut voor Coupe- en Bedrijfstechniek in alle kledingvakken